Powered By Blogger

måndag 18 december 2017

Märkligt

Ibland, eller ganska ofta faktiskt brukar jag skriva upp titeln på en låt jag hör på radion. Då är det en låt jag inte hört förr, eller för länge sedan och  som tilltalar mig. Och var jag skriver beror alldeles på vad jag har till hands, en tidning, ett kvitto eller i stort sett vad/var som helst.
Jag gör det för att jag vid senare tillfälle kan lyssna på låten i lugn och  ro.  Det händer att  jag skrivit så otydligt i farten att det inte går att läsa, då får man försöka minnas eller gissa. Eller så kan det hända att jag hört fel, man kan inte säga att det är precis tyst här hos mig på dagarna.
I morse tog jag fram en pysselpåse där jag läste det här...

                                                                             
Visste ju strax att det var en låttitel som jag skrivit upp i fjol vid den här tiden., men kunde inte komma på hur den gick. Tänkte att jag ska kolla upp den där sedan. Men jag kom aldrig så långt, för 10 minuter senare spelades den på radion. Inte samma version men ändå. Det kändes lite märkligt faktiskt. Inte märkligt att det spelas julmusik i radion den här tiden på året, men att det just var den här bland många många andra.

 https://www.youtube.com/watch?v=ah-U9ECRZog                                                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar