Powered By Blogger

onsdag 17 januari 2018

Full rulle hela dagen

. I år har jag inte så tidiga mornar som jag brukat kunna ha, att första barnet kommer 6.30.
Nu kommer första barnet ca 7.45. Förutom dagbarn så kommer barnbarn hit en stund på morgonen före skola och förskola som börjar kl 9. Det gäller inte alla dagar, bara var 3:e vecka.
Jag stiger upp i god tid så jag hinner  ha en morgonstund för mig själv och äta frukost i lugn och ro. Har inga sådana vanor att jag ska läsa någon tidning, det får jag göra under dagen om tid finns eller så blir det mot kvällen.
Klockan 9 har alla kommit och de som inte ätit frukost hemma har ätit här. Barnbarnen har jag skickat iväg. Jag förbereder lunchen och vi läser saga och sjunger några sånger.
Sedan är det blöjbyte eller pottan, påklädning och ut. Ute är vi till ca 10.30 sedan in och sätta igång lunchen.
Vi äter och sedan är det blöjbyte och pottan igen som gäller. Och så middagsvilan på det. Två sover ute i vagnen och två inne. Under tiden barnen sover hinner jag plocka undan och diska.
Ett av barnen blir hämtat kl 13 så hen ska väckas då, de andra sover vidare. Vid den tiden  kommer ibland barnbarnen hit någon timme efter skola och förskola, då är de hungriga och vill ha mellanmål.
Ungefär vid 14-14.30 vaknar de andra. Mellanmål åt dem, blöjbyte och pottan igen.
Sedan går vi ut tills föräldrarna hämtar. Ca 16.15 borde alla barnen farit hem.
Och så här rulla dagarna på, ibland känns det lite enformigt men ändå känns det som dagarna har variation.

Det brukar bli en promenad direkt efter arbetsdagens slut, annars om jag väntar blir jag så slö att jag inte kommer mig iväg...58 km har jag gått hittills i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar