Powered By Blogger

fredag 28 februari 2020

Fredag

Sportlov den här veckan hos oss. Många föräldrar tar sin vintersemester i samma veva när barnen är lediga från skolan. Med det jobb jag har så brukar det många gånger falla sig så  att jag är ledig eftersom mina dagbarn ofta har föräldrar som endera är lärare eller går i skola. I år blev det så att hälften var lediga och den andra hälften behövde vård, men bara mån-onsd. Så det blev lite ledigt ändå, trots allt.

Fint väder både i går och i dag, men kallt, -14 i morse.  Alldeles vindstilla är det och solen skiner från en klarblå himmel. I går var jag inne hela dagen och städade hela huset. I dag ska jag nog fara ut på en promenad i något skede. Det är så skönt att ta det lugnt och inte behöva stressa ut varenda dag, som jag annars gör när jag jobbar.


                                                                                                                                                         


Februari 2016 hade vi snö och jag fotade en  halo.


2 kommentarer:

  1. Läser din blogg då och då, hittade den via din dotter Janina.
    Är dålig på att kommentera på bloggar, men förstår att ni bloggare gärna vill få någon respons på det ni skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Visst är det roligare att skriva om man får lite respons.
      Tack för kommentaren! :)

      Radera