Powered By Blogger

tisdag 21 februari 2023

Förstår sig kattor på klockan?

 Den frågan har jag ställt mig flera gånger. Och jag börjar mer och mer tro att de gör det. Eller inte direkt att de kan klockan utan de har väl en sorts tidsbegrepp som att de kan uppfatta att vi har sovit de där timmarna som hör till natten. 
Ca 15-20 minuter före väckarn vrålar börjar de som sovit med mig att sträcka på sig och vandra runt i sängen. Och de som sovit någon annanstans kommer och ansluter sig. Då myser vi tills vi har lust att stiga upp.

Lite kallare väder i dag, men ack så vackert. Julkortsmotiv vart man än tittar. Det var -11 när jag for ut på promend på förmiddagen. Hade velat fota mera, men när det är så kallt vill man ogärna hålla på och ta av sig handskarna stup i kvarten. 

                                                                                 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar