Powered By Blogger

torsdag 26 juni 2014

Till Vasa

Jag kom mig iväg till Vasa i går. En riktigt bra dag blev det. Vandrade iväg direkt från bussen till Brändö.
Barnbarnen blev glada när mormor kom, t o m den lilla, snart 7 veckor gamla M försökte sig på att prata.
Jag tog med mig N och J till husbolagets  lekplats, efter en timme var vi tillräckligt frusna för att gå in, det var inte ens 9 grader.
Så spelade vi lite spel och läste sagor.
Pappa D for iväg och köpte pizzor som vi åt och hade en mysig samvaro vid köksbordet.
Efter att M blivit ammad for J och jag till Jysk, Prisma och Plantagen, lite smått och gott fick jag med mig hem. När det var ungefär en timme tills bussen skulle gå, 17,20 lämnade J av mig vid HH.
Vandrade runt lite där tills det var dags att gå till resecentret.

När jag sedan kom hem hade jag att röja upp efter gårdagens bak och saft kokande.
Dottern som ska arbeta i byn anlände med sina prylar. Nu behöver jag inte vara ensam i huset på ett tag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar