Powered By Blogger

lördag 25 juni 2016

Midsommarafton i bilder

Vilken fin midsommarafton vi fick i år, det är man inte bortskämd med precis. Oftast brukar det vara kallt och regnigt så man helst firar inomhus. Men nu kunde vi sitta utomhus och äta. Det var förstås grillat på menyn, mågarna delade på grillmästarrollen.
Jag hade två döttrar, två mågar, tre barnbarn och min mamma här. Vi hade dukat långbord i uterummet som först fick vara öppet, men senare på kvällen när det blev lite kyligare och myggen blev störande fick vi stänga om oss. Hur mysigt som helst.

                                                                               

En god somrig tårta hade dotter Janina bakat. Det var nog en av de godaste tårtor jag ätit.


                                                                                    


      Efter all mat var vi tvugna att röra på oss lite.


                                                                                         

Sedan blev det kaffe och lite annat i koppar och glas.
                                                                          
När alla gått hem måste jag bara gå runt och njuta av den stilla natten. Klockan slog 2.30 när jag kröp till sängs. Redan 7.30 blev jag väckt av en katt som skulle ut. Kunde inte somna om även om jag försökte. Får nog söka mig i säng tidigare i dag. Förkylningen som jag fått gör förmodligen att jag känner mig tröttare också.

                                                                        
                                                                            



Min midsommarros som ursprungligen kommer från  farmor och farfars trädgård för ca 26 år sedan  och blivit delad och  flyttad flera gånger de senaste 10 åren. Den har tagit väldigt illa vid sig och straffat mig med att inte blomma på flera år, men i år händer det. Och jag är glad igen.

                                                                                

Måste tillägga att jag gav en del av rosen till äldsta  dottern. Hennes ros har vuxit sig stor och fin. Hon igen gav mig ett skott för något år sedan och nu blommar den också. Det blir bara bättre.
                                                                      
                                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar