Powered By Blogger

måndag 27 juni 2016

Regn = vilodag

Jag hade tänkt klippa gräset i dag. Men jag hade bara hunnit ta fram gräsklipparen och fylla på bränsle så började det regna. Även om jag hade sett på väderkartor att regn väntades i dag så var jag så optimistisk att jag tänkte hinna klippa innan det började. Kanske i morgon...
Det blev en mysdag i stället. Mesta tiden har jag suttit i uterummet och virkat och lyssnat till regnets smattrande mot taket.
Lite skönt var det nog med en "vilodag", igår rensade och ansade jag hela dagen. Fick äntligen ordning på den nyare delen av min trädgård. Den har sett för jäklig ut helt enkelt, våtarv i gångar och runt alla växter.
I kväll såg jag fram emot "Morden i Midsomer" men tyvärr blev jag besviken. De verkar sända fjolårets avsnitt i repris. Usch vad tråkigt. Om de nödvändigtvis ska sända repriser så kan de sända lite äldre avsnitt, så har man hunnit glömma dem med lite tur ;)

Jag hittade en bild från detta datum i fjol, regnigt och grått då också. Egentligen är vi ett dygn före nu, men nästan  i alla fall. Syrenen som blommade i fjol den här tiden har i år blommat klart för ett bra tag sedan.
Katten är inte min även om den ser hemmastadd ut.


                                                                                      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar