Powered By Blogger

fredag 1 juli 2016

1 juli

Min fjärde semestervecka håller på att ta slut. Ingen ångest direkt över det, har ju fyra kvar.
Men det är först den senaste veckan som jag har känt av den riktiga semestern, när jag haft möjlighet att göra det jag brukar tycka om att pyssla med när jag är ledig. Jag har rensat alla planteringar som jag inte hann till midsommaren, målat terassräcket.  I förrgår började jag slipa en trädgårdssoffa som ropat på hjälp i flera år att bli omhändertagen. Målade första varvet i går, så det blir andra i dag.

Jo, och så fick jag mitt sjätte barnbarn i går, en flicka.  Känns lite overkligt att hon redan är här  eftersom hennes planerade födsel var kring  21 augusti. Men komplikationer tillstötte så det beslutades att det skulle bli kejsarsnitt.
Jag har sett henne på bild där hon ligger i sin kuvös på sjukhuset i Åbo, hon är så liten och söt, och man ser faktiskt att hon liknar sin storebror.

Nu börjar magen kurra så det är nog dags för morgongröten.


                                                                               
Soffan var en gång i tiden naturfärg, sedan målade jag den röd som
synes. Nu ska den bli vit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar