Powered By Blogger

onsdag 27 april 2016

Det gråa vädret fortsätter...

Det är grått, gråare, gråast och vått, våtare, våtast. MEN en positiv sak (man ska tänka positiva tankar även om det är svårt ibland) är att det i dag är nästan +7 grader, i går var det bara +2. Tummen upp för det. När man tittar ut genom mitt köksfönster och ser krokusarna så ser man på dem att de tycker det är lite skönare i dag. De vågar faktiskt slå ut lite grann.

I går kväll följde jag med dotter och barnbarn in till PRISMA och handlade. Borde ju passat på och handla börsen tom när jag hade chansen, för det är nog billigare än här i närbutiken. Men när jag kommer innanför dörrarna till en stormarket så är det precis som jag gått vilse, och jag vet tametusan inte vad jag behöver och kunde tänkas köpa. Alltså, hur ska man hitta var allt finns. Men när jag kommit hem då minsann kommer jag nog på det ena och det andra som borde fått följa med mig.
Visst handlade jag, men som sagt kunde handlat mer.  Men om jag är snäll kanske jag får följa med flera gånger ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar