Powered By Blogger

torsdag 5 maj 2016

Khf

Vilket härligt väder vi hade i går och det ser ut att fortsätta flera dagar ännu. I alla fall har det sett ut så på väderkartorna, så vi får hoppas att det blir så.
Men nog är det underligt med vissa/många människor. Så fort temperaturen stiger mot +20 så cyklar de omkring i t-skirt och shorts. Alltså det är bara i början på maj ännu och det är inte alls hälsosamt att klä av sig för fort. Min mamma brukade säga att man ska svettas in sommaren och frysa in vintern. Alltså även om man har för varmt med jackan på i maj så ska man inte ta den av sig, eller inte ta på vinterjackan även om man fryser i september-oktober.

I dag är det röd dag, och det är inte dumt att få en extra dag ledigt. Jag har tänkt ägna början av dagen  med att städa, började i går med att tvätta fönstren på insidan och byta gardiner. Soffkuddarna piskade jag och de fick vara ute och vädra hela dagen. Sängöverkasten började se för vintriga ut så lite mer somriga åkte fram.
I dag blir det dammsugning och skurning av golven samt att byta till lite somrigare mattor.
I trädgården finns det att göra och en promenad kanske inte vore så dumt eller kanske t o m en cykeltur.
Det fina vädret lockar till att ta fram utemöblerna men jag tror det är bäst att de får stanna i garaget tills de får åka raka spåret i uterummet. Revirmärkarna ska inte få en chans att pissa ner mina möbler denna sommar, det har jag satt stopp för nu.

I går var hantverkaren som ska bygga grunden och montera mitt uterum hit och kollade, mätte och funderade. Han menar börja riva terassdelen nästa vecka och bygga trappan.
Försäljaren var även med och han menade att det kommit in så många beställningar på uterummen så jag får nog räkna med en försening av leveransen. Och jag som väntar och längtar så, men den som väntar på något gott... (känns väntan såååå lång)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar