Powered By Blogger

torsdag 5 maj 2016

Lite pinsamt

Jag vet inte om det är något fel på mig, eller hur det kan komma sig att jag sällan eller aldrig hör något "skvaller". Jag vet inte när folk har  gift sig, fått barn, vänsterprasslat, skilt sig, flyttat eller dött. Oftast är det bara så att jag råkar höra eller se något i misstag  som får mig att lista ut saker själv.
Så där har det alltid varit med mig. Många andra som jag träffar verkar veta allt om alla i byn, även sådant de inte borde veta.
Att jag kom att fundera på det här i dag var att jag var med om en grej i går som jag varit med om många gånger förr.
På fb:s startsida  ser jag  att andra vänner skickat deltagande i sorgen, hjärtan och kramar till en gemensam vän.
Så jag drar ju förstås slutsatsen att någon nära anhörig har avlidit, men vem har jag ingen aning om. För att inte verka disträ skickar jag förstås också ett deltagande från mig.
Men det känns lite pinsamt att inte veta vem det gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar