Powered By Blogger

tisdag 11 april 2017

Pysselväder

Det var inte direkt något inbjudande väder för utevistelse i dag. Men det passade riktigt bra så kunde vi stanna inne och påskpyssla. Annars vill inte tiden riktigt räcka till för sådant, det är tidskrävande att sätta sig ner med en och en. Vi får prioritera då.
Jag har aldrig varit någon fan av klippa och klistra. Det är bara något jag gör för att det hör till mina arbetsuppgifter. Och den åldern barnen är i som jag har i vård så är det väldigt svårt att hitta passande pyssel som de klarar av. De klarar t ex inte av att klippa själv. Och kritor och pennor åker helst in i munnen.  Så det brukar bli så att jag gör 3/4 och barnen resten.
Där tycker jag det blir lite fel, det ska ju vara barnens alster och inte mina.
En kyckling av wc pappers rulle och ett målat pappägg tar de med sig hem. Påskkärringen har jag gjort åt mig :)


                                                                                       




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar