Powered By Blogger

söndag 19 juni 2016

Söndag kväll

Så var den helgen slut. Jag förbereder just nu maten till i morgon. Har ju tre små matgäster må-on, så det gäller att vara ett steg före, för man vet aldrig vad vi hittar på som gör att tiden för matlagning blir knapp.
Midsommarveckan är på inkommande, det brukar betyda att jag vill ha trädgården i den bästaste ordning man kan tänka sig. Men vet inte om jag hinner riktigt med i år, kan bli knappt.

Helt ärligt skulle det vara skönt med 100 % semester, men jag tycker att jag vill ställa upp för mina barnbarn när jag kan. De har sommarlov och ska inte behöva iväg på något sommardagis, utan få sova hur länge de vill och ta det lugnt.

Tänk att få sova tills jag vaknar i morgon, och styra och ställa min dag precis hur jag vill. Men nu är det inte så, klockan klämtar för mig kl 06 i morgon bitti.
Torsdag har jag semester och på fredag är det midsommarafton. Alltså jag blir stressad bara jag tänker på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar