Powered By Blogger

onsdag 31 augusti 2016

En kvällspizza

Jag är ingen storätare av pizza, men ibland blir jag alldeles otroligt sugen. När jag var på kvällsjobbet i kväll så kom pizzasuget över mig, förmodligen för att jag inte ätit något innan jag for.
Jag brukar köpa de där små Billys pizzorna. Vet egentligen inte om de är så små i slutändan för deras botten är ju tre ggr tjockare än de andra.
Men nu hade  jag en pizza som täckte  hela tallriken, och jag trodde inte jag skulle orka hela.
Efter halva kändes det som jag var mätt. Hade tänkt spara halva och värma i morgon, men den var så god så hela slank dit.
Det där kommer jag att få lida av i natt. Ingen god nattsömn brukar bli följden om man äter så mycket så pass sent.


                                                                                         

Jag satt förstås i uterummet och åt. Jag tar nog tillvara varje tillfälle att sitta där ute. Varför ska man betala dyra pengar och sedan ska det bara stå där och se "bra ut".
Varje vardagskväll efter att semestern tog slut sitter jag där minst en timme oftast mer.  På helgerna blir det mer, då sitter jag där och  stickar eller läser, lyssnar på radio eller knappar på datorn. När jag hade semester "bodde" jag där. Varför vara inne när man kan vara ute?

                                                                      
I går kväll när jag satt där ute var det soligt och fint, i kväll var det lite mulet. Och då är det lite för  skymt vid 21-tiden att se att göra något i trädgården mera. I alla fall för mig som har lite dåligt mörkerseende. Så då får det bli att mysa i stället, inte mig emot.

                                                                                                                                                                 

Den här bilden är från i lördags, när jag äntligen hade fått upp värmen där. Rummet är ju bara en sommarvariant, så när det  blåser kraftigt  så känns det som vinden kommer rakt igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar