Powered By Blogger

måndag 20 mars 2017

Ingen bokmal

Jag kan inte säga att jag är någon bokmal. Visst läser jag böcker, men det går i vågor.
Ibland kan det gå månader utan att jag håller i någon  bok
Senast jag läste någon bok var i höstas. Sagoböcker  läser jag förstås varje vardag för dagbarnen.
Så jag vet att jag kan läsa.
Två omgångar, på -70 och -90 talet var jag med i en bokklubb, då läste jag faktiskt väldigt ivrigt.
Det är skönt och avslappnande att ligga och läsa en stund innan man ska sova, visst tycker jag det.
Men oftast så känns det bättre att bara släcka lampan, dra täcket över öronen och börja snarka.
Jag har kollat igenom mitt egna "bibliotek" för att se om jag har några olästa böcker.
Och jag hittade faktiskt några. Jag köpte  en hög med  avskrivna från biblioteket som jag alldeles glömt bort.
Den här lät bra, så jag tror jag börjar med den.




                                                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar