Powered By Blogger

fredag 17 mars 2017

Ingen vits

Jag blir så himlars trött på sådana människor som gnäller på vädret, alltså vad är det för vits.
Och till på köpet när det är normalt för årstiden. T ex att det snöar i mars, inget konstigt alls.
Även att det kan vara minusgrader. Enligt almanackan är mars en vårmånad, men för den skull
är det inte säkert att vi har vårväder.
Däremot om det snöar eller är minusgrader i juli, då kan det vara ok att vara missnöjd.
Det skulle även jag vara.
Otålig är ordet för dagens människor, de börjar prata om våren den första varma dagen  i februari.
Då är det inte så konstigt att de blir alldeles utom sig när snön vräker ner när det enligt dom
har blivit vår.
Snälla mänskligheten...vi får nog snällt vänta ännu ett tag innan vi kan prata riktig vår.
Aprilvädret återstår, och det kan ju bjuda på det ena och det andra.
Det blir intressant.

P.S Jag kan också vara otålig får jag väl tillägga, så ingen får för sig
att jag tror att jag är felfri D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar