Powered By Blogger

måndag 24 april 2017

Det hade jag glömt

Förut när vi hade hund så gick jag ut på promenad med honom ganska sent på kvällen. Det var underbart på vårkvällarna när vinden lagt sig och  trafiken dämpats så man hörde fåglarna kvittra.
När vi blev  utan hund så tidigarelades eller uteblev promenaden  helt. Så de där mysiga vårkvällarna hade jag alldeles tappat bort i mitt minne...tills i går kväll.
Jag hade inte varit ute på hela dagen och när klockan började gå över 21 så fick jag lite dåligt samvete för att jag varit så "lat" hela dagen. Tänkte först att det skulle vara mysigt att gå och lägga mig och läsa. Men jag tog mig i kragen och for ut, blev  alldeles till mig i trasorna av hur skönt det verkligen var. Fåglarna lät så glada och vinden hade mojnat, även om det inte blåste så fasligt i går. Jag mötte inte en endaste människa på 7 km, endast  bilar men de var förstås inte självgående.
 Det kändes bra när jag kom in igen, det enda negativa var att jag hade svårt att somna, jag var så upp i varv då.
Jag kommer nog att göra om de sena promenaderna tills myggen sätter stopp för det. De tycker ju också om sena kvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar