Powered By Blogger

onsdag 17 maj 2017

17 maj 2008...

...skrev jag mitt första blogginlägg på bloggen.fi. Det har blivit några inlägg sedan dess. Vet inte exakt hur många inlägg jag hade där men något över tusen var det nog. På den här bloggen har jag publicerat  937 inlägg + 146 inlägg som bara blev till utkast. Dem har jag kastat ut nu :)
Visst skulle det vara intressant att läsa de där inläggen jag ångrade och valde att inte publicera?

Då när jag började var allt lite ovant och svårt. Jag satt ofta och klurade ut hur saker och ting fungerade. Minns att det tog ett bra tag innan jag visste hur man publicerade en bild.
Först skulle de förminskas till en viss storlek, och bara det var en hel vetenskap innan jag klurat ut det. Den första bilden jag la upp på bloggen var på min svanslösa katt Wilma. Och då gav jag nog mig själv en klapp på axeln när jag äntligen lyckats. Jag hade tidigare varit lite avundsjuk på de andra bloggarna som lagt upp bild på bild.

Hur den första presentationen av mig själv löd minns jag inte riktigt. Men en sak minns jag tydligt...jag skrev att jag skulle bli mormor. Det var stort att bli mormor för första gången. Sedan dess har jag blivit mormor fem gånger till, och det är lika stort varje gång. Nu ser jag fram emot att bli mormor för sjunde gången i september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar