Powered By Blogger

tisdag 27 juni 2017

Andra semesterdagen...

...vaknade jag till regnets smatter på taket. Mysig känsla när man kommer underfund med att man är ledig och kan somna om. Gjorde det i två timmar, steg upp 8.30.
Just nu håller jag på och städar bort alla möjliga tänkbara "spår" av dagbarn. Vill inte alls bli påmind om jobbet när jag är ledig. Börjar mer och mer bli mera allergisk, tur att man börjar se ett slut i tunneln.

Sedan i dag om vädret vill visa sig från en bättre sida ska jag cykla iväg och köpa fina färska blommor och sedan till gravgården och plantera på farmor och farfars grav. Under alla år som församlingens sommarjobbare skött graven har de lyckats ta död på de blommor jag planterat på våren. I år blev måttet rågat så jag ringde och sa upp avtalet i går. Hädanefter sköter jag den själv när jag ändå har de andra tre gravarna att titta till. Varför skulle jag inte då kunna sköta den fjärde?

Jag for till Vasa i går,  orosmolnen hängde tunga över byn när jag stod och väntade på bussen.
Och på hemvägen visade de sig i Kvevlax. Men inget regn så länge jag var i stan, bara under bussresan två ordentliga skurar.
                                           

                                                                                 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar