Powered By Blogger

fredag 2 juni 2017

Min busiga gräsklippare

När min gräsklippare har stått hela vintern så brukar den som alla andra vara väldigt svårstartad  första gången.
Så även i år, jag har testat flera ggr om dagen i en veckas tid, men den har varit helt död.
I dag när jag kom hem från långpromenaden så tänkte jag på skoj att jag testar.
Tänkte också tanken att nu går den säkert igång eftersom jag har mina "finskor" på mig, som inte alls är menad att klippa gräs i.
Jodå, visst gick den igång!
Inte kunde jag bara stänga av då för att gå in och byta skor när den äntligen ville samarbeta.
Så jag klippte där det var som längst.

Det var likadant för något år sedan.
Jag hade testat varje dag när vi var ute på förmiddagen.
Alldeles död då också.
Men så en eftermiddag när jag hade tre dagbarn som sov ute i vagnarna kunde jag inte hålla mig utan drog på skoj i snöret.
Och genast körde den igång.
Bära eller brista tänkte jag.
Vaknar de så må det vara hänt.
Att den startade måste jag bara ta till vara och klippa.
Men barnen sov gott vidare, jag klippte ju inte alldeles runt vagnarna.

Och för två somrar tillbaka så verkade det som den skulle ge upp.
Jag sa då till mig själv att det blir nog att köpa en ny nästa sommar.
Nästa sommar som var i fjol krånglade den inte en enda gång.
Så den fick ju vara med en säsong till då.
Får se hur den här sommaren blir på gräsklippnings fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar