Powered By Blogger

tisdag 5 september 2017

En skön tisdag

Vilket skönt väder vi haft nu i några dagar. Mera sådant tack! Men nätterna är kalla, det var bara 2,8 i morse kl 7.
Jag har klippt gräset i kväll, det märks att det inte växer lika mycket nu mera.
När gräset är nyklippt så tycker man att trädgården ser så fin och städad ut.
T ex så här

                                                                                     
                                                                           

                                                                                   

På jobbfronten tycker jag att det börjat löpa lite smidigare nu. Mindre gråt och rutinerna börjar vara inkörda. Barnet som varit hysteriskt rädd för mina kattor har börjat inse att de inte är farliga. I dag såg jag att hon t o m kände lite försiktigt på en förbipasserande katt. Så det tar sig.
Det är lite körigt somliga mornar och eftermiddagar. Då kommer tre barnbarn hit före och efter skola/förskola/dagis. Lite knepigt är det, för barnbarnen har av naturliga skäl inte samma regler att följa som dagbarnen fått lära sig att följa. Men vi försöker tänja lite åt båda hållen.
Och arbetstiden verkar hålla sig inom den normala, alltså inga dagar som överskrider 8 timmar. Lite mer fritid varje dag. Tar nog hellre det än 9-10 timmars dagar som jag sedan måste ta ut som ledigt. Och som det känns som att jag inte får något för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar