Powered By Blogger

lördag 11 november 2017

Gardiner igen

Så fortsätter jag med min gardinrumba. Guldgardinerna är tillbaka i dotterns rum/gästrummet, där passar de bäst. På bilden ser det ut som väggarna är guldorange, som tur är de ljus aprikos...

Kom att tänka på en sak, som får bli en parentes. Jag läste någonstans att man borde tapetsera om vart fjärde år. Det här rummet tapetserade jag när dottern gick i högstadiet. Hon gick ut högstadiet för tolv år sedan, så det betyder att jag är åtta år försenad. Men om det är något rum som jag skulle satsa på just nu så är det vardagsrummet. Jag har så smått börjat att riva/skrapa de gamla tapeterna, men de sitter som gjutna. Jag hade nog tänkt att de skulle sitta för evigt när jag tapetserade där.


                                                                                 

Jag testar några med blad och bär på i mitt sovrum. Det igen gjorde att jag blev tvungen att byta mattor. Jag kan inte tänka mig att ha blommor, bär  och blad både på mattor och gardiner, det blir alldeles för rörigt. I så fall ska det vara exakt samma  blad, men det är det ju aldrig.

                                                                               
Det är knepigt med gardiner till små fönster som mina är, 120 x 120 cm. Egentligen trivs jag bäst med bara en gardinkappa, men till vintern känns det  skönt att ha något som täcker mera. På det viset känns det lite varmare och ombonat. Men tyvärr stängs det lilla ljus ute, som visar sig vid den här årstiden.

Nu är det bara datorrummet kvar som jag borde ägna en gardintanke åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar