Powered By Blogger

måndag 13 november 2017

Vått och smutsigt

Så är en ny vecka igång,  och en våt sådan. Usch så våta och smutsiga barnen var när vi hade varit ute på förmiddagen. Snöblandat regn som stundtals var mera bara  av den ena sorten. Lägg till då den jättevåta sanden i sandlådan. När jag krängt av dem galonbyxor och regnjackor så var jag lika smutsig som de hade varit. Just där och då funderar man om det var värt att gå ut de där 45 minuterna när vi kunde suttit inne och läst sagor och byggt pussel. Men den där obligatoriska utevistelsen är så inrotad i rutinerna så fastän det regnar småspik så ställer vi oss ut. Det är först då vi kommit ut och jag är alldeles svettig av att ha kämpat med kläderna på alla barnen och mig själv som jag tänker att det hade varit bättre att stanna inne i detta väder.
Nu vill vi inte ha mera regn, utan snö. Inga jättemängder utan så pass att det täcker den smutsiga marken.

Dagens promenad avverkade jag genast dagbarnen farit hem. Det känns bra, då kan man ta det lugnt resten av kvällen. Många gånger vill det bli så att om jag inte går ut ganska direkt så blir jag så slö att det är alldeles omöjligt att få iväg mig, inte ens med en spark i baken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar