Powered By Blogger

lördag 24 februari 2018

24 februari

Det är så länge mellan gångerna jag bloggar nu för tiden så jag känner mig lite bortkommen när jag väl kommer mig för att sätta igång. Jag har tänkt flera gånger senaste vecka om vad jag skulle skriva, men nu är de funderingarna helt bortglömda.
En tung vecka har det varit,  och det på grund av kölden. Vi har varit inne på förmiddagarna eftersom det har varit kallare än -12 som är vår köldgräns. Det har ju varit nästan 20 grader varje morgon. Kan ju säga som så att det har känts som en befrielse när vi har kommit så långt som till middagsvilan. Av det kan ni räkna ut på vilket sätt jag upplevt förmiddagarna med fyra barn 😉
Kommande vecka är det sportlov för många, inte mig. Två barn är åtminstone lediga så lite lugnare blir veckan.
Nu ser jag fram emot lite mildare väder så vi kan gå ut varje dag. Och med mildare menar jag inte regn och slask utan  ca -5-10 grader är perfekt.

En till sak som gjort mig frustrerad den här veckan var att jag kom underfund med att jag köpt för lite garn till min andra marygenser tröja. Men egentligen köpte jag inte för lite, jag köpte den mängd som mönstret angav. Av någon anledning blev huvudfärgen ett nystan för lite.
Och jag som var så himla taggad att färdigställa tröjan i helgen, får ge mig till tåls innan jag kommer mig till stan igen.
För att hindra abstinensen lite så hade jag som tur var köpt snyggt garn till sockor som jag kunde ge mig i kast på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar