Powered By Blogger

onsdag 14 februari 2018

Inget varar för evigt...

...men ibland kan det bli en liten förlängning. Jag har sett på nätet att man frusit utblommade tulpaner i hinkar. Typ likadan procedur  som   islyktor , fint har det sett ut. Ville testa,  men  jag hade  inga utblommade tulpaner, tänkte att det kanske går lika bra med en utblommad amaryllis. Jag hade nämligen en amaryllis som var på utgående med ingen återvändo. Så jag knippsade av blomman och satte den i en hink som jag fyllde med vatten. Vid den perioden var det ganska kallt så det behövdes ingen lång tid förrän den var frusen, kanske två dygn.
Blomman verkade ha mycket överloppsfärg, så jag var tvungen att hacka en litet hål och tömma bort det. Då blev det genast mycket "klarare" där i isen.

                                                                                                                                                                                   
Frusen amaryllis


Amaryllisen när den ännu var ofrusen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar