Powered By Blogger

måndag 5 februari 2018

Att läsa böcker

Jag är inte någon  direkt bokslukare. Visst tycker jag om att läsa en bra bok, men det går i perioder. Ibland kan det gå flera månader som jag inte alls håller i en bok. Dålig att låna på biblioteket är jag också. Fastän bokbussen stannat här hos mig hela hösten och vintern  så har jag bara lånat åt barnen, har liksom inte gett mig tid att kolla in någonting till mig.
I går kväll läste jag ut en bok som jag började med i höstas, och jag kände då att jag vill läsa mer nu när jag har ångan uppe. I mina bokhyllor finns många olästa böcker men ingen som riktigt lockar.
Så i dag gick jag till biblioteket och lånade EN bok. Jag gör det bra om jag läst ut den till förfallodagen, det beror bara på om boken är spännande eller inte.
Jag tycker om att läsa sådana böcker som får en att börja fundera om man låst dörren,  och att lämna på en nattbelysning på WC.
Minns en gång i tiden  när jag läste Stephen King´s Staden som försvann.

                                                                                   

Då kollade jag dörrar och vädringsluckor innan jag gick och lade mig. Jag läser nämligen för det mesta innan jag ska sova. Visst händer det att jag läser "upprätt" också, men det är mycket mysigare att läsa i sängen. I går kväll bäddade jag ner mig till natten redan kl 21, och läste till 23-tiden med katten Randi tätt intill...mysigt!

Boken som jag lånade i kväll är De tysta av Björn Hellberg. Har läst några av hans böcker tidigare. Tycker att han får till det vad gäller spänning.

                                                                                       


Måste bara tillägga ett stort P S...av tomten i julas fick jag en bok som jag sträckläste, där gjordes inga andra uppehåll än sömn och snöskottning. Jag läste t o m när jag åt.  Den var ämnad bara åt mig kändes det som. Tack tomten! 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar