Powered By Blogger

lördag 17 mars 2018

En dröm

Det är sällan jag minns mina drömmar, så att jag kan återge dem. Och om jag gör det  så är det bara några delar. Men en dröm i natt minns jag så tydligt ännu.
Jag hade farit till Umeå för att överraska mamma. Det var vinter och jag hade sparken med. Mamma bodde i drömmen kvar på det ställe där vi bodde under min uppväxt. Jag sparkade över Tegsbron med väskan på sparken. När jag närmade mig slutdestinationen stannade jag och laddade telefonen vid ett närliggande hus. Det fanns någon sorts laddare på husväggen som såg ut som en sedelautomat. Hoppas att de inte såg att jag "stal" lite el av dem, tänkte jag.
Sedan for jag mot mammas. Och förstås hade mamma sett mig när jag kom nerför gatan så hon kom ut på bron och var överraskad och glad. Bakom henne vällde en massa ungar ut från huset för att leka. Jag fick en känsla av en svensk -40 tals film, typ Rännstensungar.
Vi gick in och planerade vad vi skulle laga för mat, men allt som vi föreslog  var slut i affärerna...
Och där minns jag inte mera, eller så tog drömmen slut.
När jag vaknade var jag jättehungrig 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar