Powered By Blogger

onsdag 14 mars 2018

Sova när det är sovdags

Hela hösten och vintern har jag varit så duktig på att komma i säng på kvällarna. Inte bara på vardagarna utan även på helgerna. Det fungerar bra ännu den här mörka årstiden, men sedan när kvällarna blir ljusa tror jag det blir en svårare match. I går t ex  kröp jag under täcket när  klockan visade 21.30, läste en stund innan jag släckte lampan.
Men nu har det börjat visa sig att om man lägger sig tidigt vaknar man tidigt. Visst visste jag det men hade ju hoppats att jag ändå kunde sova tills alarmet går  6.15. En halvtimme senare börjar min arbetsdag.
Ibland vaknar jag redan 4.30, ligger då och mediterar. Och så gäller det att inte avslöja för kattorna att jag är vaken för då tycker de att vi ska stiga upp, det är lite svårt faktiskt. Från att ha varit klarvaken,   ju närmare alarmtiden närmar sig ju tröttare blir jag.
Sedan när alarmet går har jag slumrat till och t o m hunnit drömma. Och då skulle jag ge vad som helst för att få fortsätta att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar