Powered By Blogger

söndag 4 mars 2018

Plötsligt händer det

Här kommer ett spännande inlägg om mitt hälsotillstånd  😃

Jag brukar (nästan) aldrig vara sjuk. Men i onsdags kände jag att allt inte var som det skulle. Det enda jag kunde sätta fingret på var en liknande hosta som dagbarnen hade haft. När man sällan är sjuk så känner man inte riktigt igen symtomen.
En aning förhöjd temp på kvällen, inte så att man är utslagen men ändå känner att livet känns lite "tungt".
Jag jobbade i alla fall både torsdag och fredag, men båda dagarna gick  jag och lade mig direkt.
I går morse var det  kulmen över det hela, 100 l tjockt snor i näsan, hostattacker och nysattacker så kattorna blev rädda. Låg hela dagen och på kvällen var tempen 38,3.
I natt har jag inte hostat så mycket så sömnen blev helt ok. Och de ömma magmusklerna har fått ta igen sig.
Just nu känns det ganska bra. Min tanke är nog att jobba i morgon, men jag väntar nog mot kvällen innan jag ropar hej.

Senare...
 Hela dagen har jag tänkt...att om tempen är lägre än 37 hela dagen jobbar jag, annars tar jag en vilodag i morgon, för helt kry är jag inte. Den har varit det  hela dagen ända tills 18-tiden, då kände jag att det ändrade, och blev 37,7. Min normala är ca 36,5.
Jaha, och vad händer då när jag får ett sms från en förälder att  A  kommer 7.45 i morgon?
Ok! svarar jag... 😕

Nu hoppas jag verkligen på snälla och medgörliga barn i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar