Powered By Blogger

tisdag 17 april 2018

Come back

I dag är det en månad sedan jag skrev ett inlägg...förutom det där inlägget där jag skrev att jag pausar ett/långt tag.
Men i dag tyckte jag det var läge för ett riktigt inlägg.
Min blogg heter Vardagliga funderingar. Det som jag funderat på de här senaste dagarna är hur det ska se ut/vara, för att folk ska kunna säga att det är vår. Måste all snö  vara borta, eller?
Det är så många som verkar vänta på våren. Jag för min del tycker att våren är här nu, och har så varit ett tag redan. Enligt almanackan är första vårmånaden mars, om det sedan är vårväder då är en annan femma.  Helgen som var kunde inte varit bättre, så underbart väder. Och gumman tö gör allt för att den stora mängden snö ska försvinna så fort som möjligt.
Jordgubbsland, rabarber, taklökar samt auricklar var täckta med 20 cm snö före helgen, de tittar fram nu. I helgen fanns ett istäcke där jag planterat krokusar, somliga av dem tittar upp 2 cm i dag.

I uterummet har jag dammsugit bort spindelnät och skräp från skogen som av någon anledning slipper dit in under vintern. Tvättat glasen på insidan har jag också gjort, utsidan får jag göra en annan dag, tyckte att det var lite råkallt i dag att stå på utsidan med sådant.
I helgen möblerade jag om lite där, men det är svårt att få det som känns bra.
Nu väntar jag på ett kraftigt vårregn så att jag kan tvätta sommarmattorna till uterummet. Brukar göra det på terassen... såpa, rotborste och regnvatten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar