Powered By Blogger

onsdag 25 april 2018

Nu är jag på gång

I måndags började jag med att städa i blombänkarna, som att ta bort en massa tallbarr och klippa ner vissnade blad och blommor från i fjol. En del klipper jag ner på hösten men somliga är så dekorativa att de får pryda sin plats till våren.. Men inte mycket har synts i vinter med den snömängd vi haft. Jag kunde lika bra klippt ner rubbet i höstas.
Det ena ger det andra, och räfsandet var inte långt borta. Jag vet ju  att man borde vänta tills det torkat upp lite mera eller i alla fall tills all snö smält från gården...finns ju ingen möjlighet alls att jag ska klara av det.
Så jag är mitt i vårbruket nu och jag älskar det. Som jag har väntat och längtat. Nu lever jag på riktigt efter min vinterdvala.
Ganska otroligt ändå med växterna, det är knappt så snön försvunnit förrän de tittar upp. Precis som de bara stått och trampat och väntat. Spännande är det också att gå och titta i blombänkarna och bli förvånad när något man inte alls minns att man hade tittar upp.
Hoppas vädret visar sig från den bättre sidan de kommande dagarna så jag kan fortsätta med det roligaste som finns. Och då menar jag inget snöande eller isande kalla vindar.

Bilderna är från augusti 2015.

                                                                           




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar