Powered By Blogger

tisdag 25 september 2018

Vem rörde vid min axel?

Min väckarklocka ringer 6.15 de dagar jag jobbar.
Tiden är  inställt färdigt så det är bara den där knapptryckningen som ska göras innan jag lägger mig.
Och det går liksom på rutin, det händer ibland att klockan ringt någon lördag el söndag också.
I natt eller rättare sagt morgon vaknade jag till av att jag kände en beröring på ena axeln.
Trodde först att det var någon katt, men ingen katt fanns  i sovrummet.
Tände lampan för att kolla vad klockan var...och den var prick 6.15.
Och alarmet hade jag inte aktiverat i går kväll.
Det har bara hänt en gång tidigare, och då vaknade jag av att ett dagbarn med förälder ringde på dörren.


Man ska hålla vad man lovar. I förra inlägget lovade jag bilder, men tyvärr inga nu för tiden är knapp. Dagbarnen vaknar och ska ha mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar