Powered By Blogger

tisdag 1 februari 2022

Ljuset i tunneln


Vågar vi skymta ljuset nu äntligen efter två år ? Vi hoppas på det.
Sådär jätte mycket har jag inte lidit. Jag är annars ingen som springer på alla evenemang som erbjuds. Så för mig har det inte varit några problem med att "bara sitta hemma". Tycker heller inte om att resa, men ibland behövs det. Jag har min 88-åriga mor i Umeå så dit brukar jag åka. I september var jag dit, då var det nästan två år sedan vi senast sågs, julen -19. Kanske man vågar sig dit nu under våren.Ingen corona smitta har hittat mig ännu, ingen i min närmaste familj eller bekantskapskrets heller. Jag har heller inte behövt sitta i karantän. Men faran är inte avblåst ännu, så man ska inte vara så kaxig.


Tunneln på fotot finns i Umeå.


4 kommentarer:

  1. Hej! Välkommen tillbaka till bloggandets värld. Vi ska hoppas att det ljusnar upp en gång för alla nu, eller åtm för en väldigt lång tid framöver
    Inte för att det gått någon nöd alls på mej, och coronasmittan som hittils satt en del av min familj i isolering hann inte ta mej, och de var inte nämnvärt sjuka heller, blev bara som en vanlig influensa eller ngt snällare t.o.m kanske mera som en förkylning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Vi skådar framåt.
      Har du kvar din blogg mera?

      Radera
    2. Jo, jag har nog det, på wordpress.com, gillasvardag.wordpress.com. Blir inte bloggat varje dag, men nu som då. Brukar dela inläggen på fb

      Radera
    3. Ok! Då ska jag "titta in någon dag".

      Radera