Powered By Blogger

torsdag 9 februari 2023

Hallå!

 Ibland tänker jag på min halvdöda blogg. Men för det mesta är den bortglömd och undanstoppad, tyvärr.
Jag blev påmind häromdagen när jag fick frågan om jag skriver blogg mera. Just där och då var jag t o m tvungen att tänka efter vad jag hade för användarnamn. Hade en annan blogg tidigare, kanske någon minns decemberbarn.
I dag har jag städat och då haft tid att tänka och filosofera. Tanken slog att jag kunde försöka plita ner ett inlägg.
 Det känns bra att ha städat ordentligt för en gångs skull. Efter jul har det mest varit lightstädning. Redan i går kväll hängde jag ut mattorna på vädring. Och vädra, det har dom minsann fått göra hela natten i stormvindar. Tänkte inte våga gå ut på morgonen och titta efter om jag hade några mattor kvar. Men jodå, de var kvar. Bara två st av elva hade blåst ner på marken. Med lite otur hade jag fått gå runt och leta mattor.

Och här tog inspirationen slut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar