Powered By Blogger

måndag 14 maj 2012

14 maj

Så har en ny vecka startat,  den blir kort, bara tre dagar. Veckan är väl nog lika lång som den brukar, men jobbdagarna blir bara tre.
En grå dag igen, (fastän det visar att vi har sol)  men inget regn lovas förrän till kvällen. I går var det ju soligt och fint även om det inte var någon värme precis. Men mammorna fick se solen på sin dag, här i Finland firades nämligen mors dag i går.

I dag ska jag ta mig i kragen och räfsa färdigt, det är så lite kvar så det är inget att spara på. Såg att på vissa ställen har gräset blivit så långt att det snart får klippas. Jag älskar att gå efter gräsklipparen, och känslan när det är nyklippt och fint, och man får sätta sig och beundra. Och mitt i allt när man beundrar så har det vuxit, så får man sätta igång och klippa igen...så håller man på hela sommaren...
De dagar när det är +25-30 grader och luften står stilla, och hundratals små flugor vill vara  nära, så nära,
då däremot tycker jag inte om att klippa gräset. Men som tur är så är de dagarna väldigt få.


Den här lilla tjejen var och uppvaktade mormor
på mors dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar