Powered By Blogger

torsdag 17 maj 2012

Härliga vårregn

Åå... det doftar ljuvligt där ute i dag, det är ett härligt vårregn som faller. Har bara sniffat i mig lite ännu så länge jag var ute och dammade  sängkläderna.  Ska nog fara på en långpromenad och insupa mera vårdofter.
Det är vårdofterna man saknat näst efter värmen denna vår, men de hör väl ihop liksom...utan värme, ingen doft.
I går hade vi kanonväder här, det orkade faktiskt upp till +20 grader, man riktigt såg hur växterna "växte" ur blombänkarna.
Jag  njöt av att äntligen kunna vara ute utan att frysa eller blåsa bort. Tog tag i mina blombänkar, och försökte få lite ordning på dem. Somliga växtsorter har en tendens att sprida sig mer än andra. En av bänkarna överväger jag att helt och hållet att gräva upp och rensa växternas rötter från varandra, det är är bara ett enda virrvarr, ingen ordning alls.
Men då kan det vara charmigt att med lite vildvuxet också, inte är det någon ordning på hur växterna sprider sig i naturen heller.  Så, jag får se hur jag gör.

Nästan tolv timmar senare...
Promenaden får bli i morgon bitti i stället. Fick Stockholms främmande (som var väntat), så det blev en trevlig eftermiddag med mycket tjatter.
Sedan var det kvällsjobb, där jag tyckte att lite fönstertvättande behövdes. Och när jag kom hem började regnet att tillta, onödigt att blöta ner sig när man inte måste. Är ledig i morgon, så efter frukosten går jag min runda.

I morgon på eftermiddagen kommer äldsta barnbarnet hit, hon ska vara här med mormor till måndag, det blir skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar