Powered By Blogger

torsdag 21 juni 2012

3:e semesterdagen

Nu kan jag inte hålla fingrarna i styr längre. Sitter här med ett glas vitt...njuter av den totala ledigheten.
Sista passet vid kvällsjobbet hade jag i kväll, så nu har jag semester alldeles på riktigt.
Har inte klippt gräset ännu, men hoppas att det blir i morgon på förmiddagen. Fint till midsommar måste man ju ha. Ett besök till gravgården också i morgon, mannen i mitt liv ska få en bukett sommarblommor, och ett tänt ljus i lyktan, det betyder att han är med oss...
Hade barnbarnet N med mig här i dag på eftermiddagen. Full fart...hade tänkt rensa ogräs när hon var här, men jag blåste bubblor, bakade sandkakor, drack saft och åt Mariekex, gosade med frassen Travis, plockade svampar, plockade alla möjliga sorters småkryp i en flaska :)
Det var mycket roligare än att ränsa ogräs.
Från det ena till det andra...har skrivit ett inlägg om detta en gång i min andra blogg.
Har bestämt att naturen får ha sin gång, här färgas inga gråa strån mera.
Det verkar ju vara tidens melodi, att man inte får bli gråhårig. Varför inte?
Blev tillfrågad i går om jag inte ska lägga någon färg i håret mera...behövs det då ?
Tycker inte man ska behöva skämmas över att man blir gråhårig, det är ju tidens gång. Och egentligen tycker inte jag att jag är så himla grå ännu, åldern till trots...
Och det känns bara jobbigt att behöva tänka på utväxt hit och utväxt dit.
Jag kör nog på den naturliga, gråa linjen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar