Powered By Blogger

lördag 30 juni 2012

Så började det

Lördagen den 30 juni 1973 är ett datum som är inristat i mitt hjärta.
Då, precis som i kväll var det dans på paviljongen här i byn. Hade spanat in en kille som hade gjort att mitt hjärta slog extra  volter, men hade fått höra att han hade en flickvän i en grannby.
Därför hade jag inga stora förväntningar när jag och min kusin gick genom biljettluckan in till dansen.
Jag hann inte ens reagera förrän jag hade honom framför mig och han slog armarna om mig.
I ett senare skede fick jag veta att han spanat in mig långt tidigare, innan jag ens noterat honom.

Han hade spolat flickvännen, och väntade att jag skulle komma till paviljongen.
På den tiden fanns en camping i närheten där traktens ungdomar brukade tälta de helger det var dans.
Vi gick dit några stycken, och eftersom jag inte hade druckit något, så fick jag bli chaufför. Vi körde runt lite i byn och for ner till stranden. Jag och min "drömprins" gick och  satte oss på en sten och pratade, och de andra fick sitta i bilen och vänta i flera timmar.
Hade aldrig förut känt att jag haft så mycket gemensamt med en kille, och allt kändes så himla bra.
Från den kvällen var vi ett par...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar