Powered By Blogger

torsdag 12 juni 2014

Dagarna de går och går.

Nu återstår bara en jobbdag kvar innan min sommarledighet börjar. Och den kommer att fortgå i sju veckor. Kvällsstädningen får jag ledigt ifrån först den 30.6,  men det är bara 3 kvällar/vecka så det är en lätt match.
Planeringen inför ledigheten har fortgått i många veckor. Får se i slutändan vad som blivit gjort.
Egentligen ska man inte göra något när man är ledig utan försöka ladda batterierna. Men jag är av den åsikten att man laddar batterierna riktigt bra om man sysslar med något man  tycker om.
Utan att fundera mycket så får det bli pyssel på tomten för min del, där trivs jag bäst.
Jag njuter så in till den milda grad att vandra runt och rensa lite här och lite där. Ingen klocka som bestämmer när jag måste sluta utan jag håller på tills jag blir hungrig, då går jag in på lunch. Om vädret tillåter äter jag ute på terassen.
Jordhögen som jag beställde är slut, tror att det får räcka så.

Har  två kråk tvillingar här på tomten som lever rövare med allt spännande som de hittar. Precis allt ska undersökas...blommor, plastnäckrosen i fågelbadet, snäckor, stenar...ja, precis allt är de och pickar i.

Nu ska jag försöka komma mig i säng i skaplig tid för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar