Powered By Blogger

tisdag 17 juni 2014

En fågel/år ?


Fåglar är jag inte alls bra på, de vanligaste man ser typ kråkor, skator, duvor, blåmes, svalor, domherre...
Men så finns det så otroligt många arter som jag inte har en blekaste aning om. Kanske en aning men inte riktigt säker hur de ser ut.
I söndags när jag cyklade genom skogen satt två fågelungar mitt på vägen. De satt kvar ända tills jag steg av cykeln, då flög de upp i ett träd. Hade ingen aning om vad det kunde vara, men tack vare fb så vet jag nu att det är en nötskrika.
I fjol på min semester lärde jag mig hur en bofink ser ut och det tack vare eller på grund av en överkörd orm.
Fågeln var såååå intresserad av den där ormen och jag blev såååå intresserad av  fågeln så jag var tvungen att googla när jag kom hem.
Så nu finns både bofink och nötskrika på min lista på de fåglar jag känner igen.
Kanske jag skulle satsa min semester på att försöka lära mig mera fåglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar