Powered By Blogger

tisdag 23 augusti 2016

* 23.08.1930

I dag är det 86 år sedan min pappa föddes. Jag for till gravgården med en bukett blommor från min trädgård och så tände jag ett ljus i lyktan. Funderade kring  hur det skulle varit om pappa fått vara med oss ännu. Det är 20 år i år sedan han lämnade detta jordelivet, alldeles onödigt tidigt. Han hade mycket kvar att ge och få.
Jag älskar att vandra runt på gravgården och bara insupa friden och lugnet. Det har blivit lite av den sorten den här sommaren när det bara har velat regna. Men i dag var vädret perfekt så då passade jag på. Eftersom jag inte har någon dagstidning eller hör skvaller så missar jag ibland vilka  som gått över till andra sidan. Tror aldrig att jag gått en enda gång där (alltså på gravgården, inte på andra sidan ) utan att bli förvånad...så även i dag.

                                                                                      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar