Powered By Blogger

onsdag 24 augusti 2016

Frustrerade getingar

Som alla märkt är getingarna många och frustrerade i sommar. Jag har blivit stungen fem ggr. Jag får sitta med flugsmällan när jag ute med barnen i sandlådan. I går hade jag en innanför glasögonen inte en utan tre ggr.
Men rekordet är nog i dag när jag tar en klunk av  mitt morgonkaffe och känner att det är något i munnen annat än kaffe... en geting. Jag brukar alltid kolla i koppen  om jag dricker något utomhus, men inte när jag är inne. Trodde inte det behövdes. Fattar inte var den kommit ifrån, den var inte i koppen när jag hällde upp kaffet. Har heller inte märkt att jag skulle haft någon här inne.
Högra sidan på tungan känns lite som när man varit hos tandläkaren och bedövningen håller på att släppa.

2 kommentarer:

  1. Har märkt att det finns speciellt mycket getingar denna sensommar. Är rädd att få dem i munnen och att de skulle sticka i svalget med oanade följder.

    SvaraRadera
  2. Det har varit gott om dem hela sommaren, i alla fall här hos mig. Men nu märker man att de börjat avta, som tur är.

    SvaraRadera