Powered By Blogger

onsdag 3 augusti 2016

Äppelträdet

Jag har ett stackars äppelträd från -80 talet någon gång. Det har gett olika skördar genom åren, ibland rikligt, ibland mindre. Det värsta är när skörden är riklig men äpplena har någon sjukdom så att de inte går att varken äta eller göra något av dem. Jag brukar göra äppelmos av dem, äpplet i sig är söt i smaken så inget sötande behövs. Och goda att äta som de är.
I år hade jag konstaterat att skörden är noll, alltså inte ett endaste äpple. Det blommade nästan ingenting, och jag har vandrat runt flera gånger och konstaterat att inga äpplen finns.
Men så i dag fick jag syn på ett äpple där högt i trädkronan. Hoppas att det endaste enda går att äta.
Ett äpple är bättre än inget äpple alls.

                                                                                         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar