Powered By Blogger

onsdag 3 augusti 2016

Första jobbveckan

En lugn start eftersom alla barn inte börjat  ännu, det finns de föräldrar som har kvar av sin semester.
Men jag kör i halvfart tills vidare. Kvällsjobbet körde jag igång med i kväll.

Åskvädren avlöser varandra både dag och natt. Har aldrig varit med om liknande. Man är glad så fort solen vill visa sig och ovädret dragit förbi.

Getingarna är frustrerade i år. De vet inte vad de ska göra och känner det som livet inte är värt att leva. Så i stället för att hitta på något vettigt så flyger de runt och sticks. Jag har lyckats få fem stick hittills, det är nog fler än jag fått tidigare under alla år tillsammans.
I fredags fick jag tre på samma gång, råkade trimma i ett getingbo. På låret, på kinden och örat fick jag sticken. På låret reagerade jag mest, det blev alldeles rött efter att det svidit klart. Och en klåda som var hemsk. Kortisonsalva lindrade en stund, men helt bra är det inte ännu.

Kvällarna börjar mörkna nu märker man, men det är skönt tycker jag. Man sover så gott när man vet, ser och känner att det är mörkt. Förutom då när blixtarna lyser upp natten, även fastän man blundar ser man dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar