Powered By Blogger

onsdag 27 juli 2016

Sista semesterveckan

Så var den här, den som man vill ska dröja långt bort...sista semesterveckan. Hur kan åtta veckor gå så fort när man är ledig, när man jobbar så är det en evighet.

Här i början så blir det lättsamma dagar, för alla barn börjar inte ännu. En del av föräldrarna har semester ännu någon vecka.

Jag har försökt njuta av det fina vädret som vi haft nu den senaste tiden och som jag saknade i början av semestern. Men det är ju bra med en lång semester, då är chanserna stora att man hinner få av alla väder som finns.

I fredags var jag på begravning. Och därefter en minnestund som var lite speciell. Många minnen, upplevelser  och känslor som där dök upp.

Jag har försökt att ta mig i kragen här på slutet nu och göra lite nytta också. I går slipade och målade jag en trädgårdsstol. Tidigare har jag målat den tillhörande soffan, så nu är det bara bordet och den andra stolen kvar.  Om hösten blir varm och fin kanske jag tar mig an dem, annars får det vara till nästa sommar.

En kaffedejt i dag. Ska försöka hinna göra en blåbärspaj den här gången. Tänkte samma vid den senaste dejten för någon dag sedan. Men blev tyvärr uppehållen så jag hann inte plocka blåbären, det fick bli köpebulla i stället.

Den här stackars liljan blev bruten vid ett kattslagsmål för flera veckor sedan. Den har fått stå i en vas i uterummet sedan dess och nu vill den blomma.

                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar