Powered By Blogger

onsdag 22 mars 2017

11 grader

Inte mer än så har det orkat bli i uterummet hittills i år. All snö har smält bort från taket nu, så kanske det blir lite ändring då. När det är 15 grader, då ska jag sätta mig där ute för första gången. Innan dess ska jag städa bort lite tallbarr och tvätta glasen på insidan åtminstone. Utsidan väntar jag med ett tag tills de värsta vårregnen är förbi.

I dag har jag hjälpt våren lite grann och skottat bort snön som rasat ner från taket. Det är packat så man kan  hacka bort stora bitar.
Inte så där jätte halt mera på gårdsplanen i dag när det varit plusgrader i natt och regn. Jag hade ändå hjälmarna på barnen när vi var ute, för säkerhets skull. De ska ju alltid dit där det är som mest halt.

I kväll har jag varit på kvällsjobbet. Och nu märker man att ljuset återvänt. Det brukar vara mörkt den tiden jag far dit,  nu var det alldeles ljust, inte ens skymning. Det gillar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar