Powered By Blogger

fredag 24 mars 2017

Bra mattvädrings väder

Konstigt nog var det uppehåll i går. Det brukar annars komma någon nederbörd de dagar när jag tänkt städa och ha mattorna på vädring. Men som sagt inte i går. Hängde ut dem när vi gick ut på morgonen och så fick de blåsa ur ordentligt ända till kvällen. Härligt att lägga friskt vädrade mattor på nyskurade golv.

Det ser ut att bli en solig dag, men den där evinnerliga halkan förstör allt. I går när vi gick ut sandade jag, sedan på eftermiddagen hade sanden sjunkit ner i isen. Så om jag vill får jag sanda i dag igen, men det vill jag inte.
Till helgen har det utlovats varmt väder så kanske det värsta hinner smälta bort då, man kan ju alltid hoppas.

Nu blir har kaffebryggaren puttrat färdigt så jag kan hälla upp en balja åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar