Powered By Blogger

måndag 17 april 2017

87 miljoner euro

Tänk att vinna en sådan summa. Det skulle nog ta ett bra tag innan man hade fattat det och att det inte var en dröm. 
Den som vunnit det här i dagarna i Tammerfors trakten har inte gett sig till känna ännu. Tänk om hen inte har kollat upp det där utan går där hemma i all sköns ro utan att veta att hen är miljonär många gånger om.

Om jag vunnit en sådan summa skulle jag förstås dela med mig åt barn och barnbarn. Och att jobba behövde jag inte fundera mera på. Bygga ett litet mysigt stockhus i en skogsbacke nära en sjö, utan några grannar i närheten. Och om jag bodde  avsides så behövde jag förstås en bil, men inget vrålåk, bara "ein litin nettan ein".
Kanske, men bara kanske skulle jag ta mig i kragen och se lite av världen trots att jag inte är någon resare.
Till välgörenhet skulle också en hel del  pengar få gå.
Alltså, det är jättesvårt att tänka sig in i situationen för en som levt sparsamt hela livet.
Om man skulle vara i den sitsen att man hade pengarna på kontot så skulle det kanske inte vara några problem att placera dem...kanske det skulle gå av bara farten tills de är slut ;)

För mycket pengar skapar nog bara en massa problem.  En måttlig summa på sådär 1 miljon euro skulle räcka alldeles utmärkt om jag nödvändigtvis måste vinna...

18.4  (läste just att vinnaren hört av sig...fyra dagar tog det innan chocken lagt sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar