Powered By Blogger

onsdag 19 april 2017

En bild

Min far var liksom jag en ivrig fotograf. Med dåtidens mått mätt tror jag att jag har ganska många bilder från min barndom. Däremot finns inga ateljé foton.
Jag har tittat igenom albumen hur många gånger som helst i mitt liv, och jag ser bilderna med andra ögon vartefter tiden går. Som t ex det här fotot där jag tycks sitta på vedbacken, med fina rutiga byxor. Undras vilken färg de var...måste fråga mamma om hon minns, hon hade förmodligen sytt dem, liksom jackan och mössan. De var röda.

                                                                            
                                                                                   

                                                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar