Powered By Blogger

fredag 14 april 2017

Långfredag

Jag vaknade med en djävulsk spännings huvudvärk. Hade tänkt vandra iväg till gravgården och tända påskljus men som det kändes då hade jag absolut ingen lust. Efter frukost och nackgymnastik och tänjningar  började huvudvärken ge med sig. Och nu känns det helt okej.

När jag satt och åt frukost pep telefonen. "Jag och E hade tänkt komma och sova över till i morgon. Men jag har glömt att fråga om det passar. Passar det ? "
Visst passar det...de får ta det som jag har det. Tur att affären är öppen hela helgen så vi kan fylla på det nästan tomma kylskåpet. Eftersom jag hade tänkt fira påsken med mig själv så handlade jag inget i förväg, tänkte att jag tar det eftersom magen kurrar. Inte har jag bakat något heller, en påse skorpor har jag om man vill ha något till kaffet.
Fjädrarna i påskriset och så dammsög jag i går kväll. Visst går det bra att få gäster. Man behöver inte göra det mer märkvärdigt än det är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar